منوعات ثقافية

The top layer of the moon’s surface is rich in minerals and trace elements

The top layer of the moon's surface is rich in minerals and trace elements

Follow-up to Dr. Saad

The top layer of the lunar surface is rich in minerals and trace elements, which are limited on Earth. This was declared by Vladislav Shevchenko, head of the department of the Astronomy Institute of the University of Moscow.

The top layer of the moon's surface is rich in minerals and trace elements

Shevchenko stated, “There are rare earth minerals and minerals on the surface of the moon that are easy to extract. The reserves of these materials on the earth are decreasing year after year and it becomes difficult to extract them because they are at a great depth, that is, deep mines that are very expensive must be created. Therefore, it is better to extract them on the moon and return them to the moon.” Earth”.

According to him, one of the most widespread elements on the moon is the iridium used in the manufacture of smart phone screens, referring to the announcement last year of its severe shortage on the ground. Of course, the industry can find an alternative to it, but this situation is a good example that normal things for us can depend on resources that will soon deplete on Earth and remain only on the moon.

Shevchenko added, the other mineral available on the moon is platinum, indicating that we do not think we need him to make jewelry. Platinum is used in the electronic and space industries, aviation and in the mixed sectors, and he indicated that the extraction of mineral ores on the surface of the moon is possible using the current level of development of technology and technologies used in this field, especially as what facilitates the extraction of mineral ores on the moon is its presence in the upper layer of its surface.

الطبقة العليا لسطح القمر غنية بالمعادن والعناصر النادرة

متابعة دكتور سعد

الطبقة العليا لسطح القمر غنية بالمعادن والعناصر النادرة، المحدودة على الأرض .؛ هذا ما اعلنه فلاديسلاف شيفتشينكو، رئيس قسم بمعهد الفلك بجامعة موسكو.

صرّح شيفتشينكو “توجد في الطبقة العليا لسطح القمر معادن وعناصر أرضية نادرة سهلة الاستخراج. واحتياطي هذه الخامات على الارض يقل سنة بعد أخرى ويصبح من الصعب استخراجها لأنها على عمق كبير، أي يجب إنشاء مناجم عميقة باهظة التكاليف. لذلك من الأفضل استخراجها على القمر وإعادتها إلى الأرض”.
وفقاً لما صرّح به ،أحد أكثر العناصر انتشارا على القمر هو الايريديوم المستخدم في صناعة شاشات الهواتف الذكية، مشيرا إلى الإعلان رسميا في السنة الماضية عن نقصه الحاد على الأرض. بالطبع يمكن للصناعة ايجاد بديل له، ولكن هذا الوضع هو مثال جيد على أن الأشياء الاعتيادية بالنسبة لنا يمكن أن تعتمد على موارد ستنضب قريبا على الأرض وتبقى على القمر فقط.
إشارة لذلك، فقد أضاف شيفتشينكو، المعدن الآخر المتوفر على القمر هو البلاتين، مشيرا إلى عدم التفكير بحاجتنا له في صنع المجوهرات. ويستخدم البلاتين في الصناعات الالكترونية والفضائية والطيران وفي القطاعات المختلطة ، كما أشار إلى أن استخراج الخامات المعدنية على سطح القمر ممكن باستخدام مستوى التطور الحالي  للتكنولوجيا والتقنيات المستخدمة في هذا المجال، خاصة وأن ما يسهل استخراج  الخامات المعدنية على القمر هو وجودها في الطبقة العليا لسطحه.

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق
× تواصل معنا عبر واتساب