دولية

Global health confirms that the battle against the epidemic in Europe continues

Global health confirms that the battle against the epidemic in Europe continues

Follow-up to Dr. Saad

Our correspondent stated that the World Health Organization confirmed that the battle against the emerging corona virus in Europe is far from over, and warned the governments of the countries of the region against the urgency of easing the measures imposed to deter the epidemic.

Global health confirms that the battle against the epidemic in Europe continues

“We still have a long way to go in this marathon, and the progress we have made in the battle against the virus is very fragile, and it is dangerous to think that we are approaching the end point, and the infection leaves no room for mistakes or complacency,” the organization’s European branch director said.

Klugi called on European countries to continue to be cautious and cautious, pointing out that some countries of the continent are currently witnessing a sharp rise in the number of injuries, or a new wave of the epidemic, and advised European countries to conduct a “very careful study” before proceeding to ease the measures that they have taken in order to control The outbreak, including the suspension of school and project work and social divergence measures.

He continued: “Many of us are looking forward to celebrating Easter as the weather improves, but the time is not right to reduce the level of caution, and we must continue to move forward.” As the chief adviser to the Secretary-General, Bruce Aylward, touched on the situation in Spain, which is second only to Italy is in the list of countries most affected by the epidemic in the world by number of deaths.

الصحة العالمية تؤكد أن المعركة ضد الوباء في أوروبا مستمر

متابعة دكتور سعد

أفاد مراسلنا ، بأن منظمة الصحة العالمية أكدت أن المعركة ضد فيروس كورونا المستجد في أوروبا لا تزال بعيدة عن النهاية، وحذرت حكومات دول المنطقة من الاستعجال في تخفيف الإجراءات المفروضة لردع الوباء.

صرح مدير الفرع الأوروبي للمنظمة بأنه “لا يزال أمامنا طريق طويل في هذا الماراثون، والتقدم الذي أحرزناه في المعركة ضد الفيروس هش للغاية، ومن الخطير الاعتقاد أننا نقترب من نقطة النهاية، والعدوى لا تترك مجالا للأخطاء أو الرضا على النفس”.

دعا كلوغي الدول الأوروبية إلى الاستمرار في توخي الحذر والحيطة، لافتا إلى أن بعض دول القارة تشهد حاليا ارتفاعا حادا في عدد الإصابات، أو موجة جديدة من الوباء ، ونصح الدول الأوروبية بإجراء “دراسة دقيقة جدا” قبل المضي في تخفيف الإجراءات التي اتخذتها بغية السيطرة على تفشي الفيروس، بما في ذلك تعليق عمل المدارس والمشاريع وإجراءات التباعد الاجتماعي.

وتابع: “يتطلع كثيرون منا إلى الاحتفال بعيد الفصح مع تحسن الطقس، لكن الوقت الحالي ليس مناسبا لخفض مستوى الحذر، وعلينا الاستمرار في المضي قدما” ، كما تطرق كبير مستشاري الأمين العام للمنظمة، بروس أيلوارد، إلى الوضع في إسبانيا التي تحتل المرتبة الثانية بعد إيطاليا في قائمة الدول الأكثر تضررا بالوباء في العالم من حيث عدد الوفيات.

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق
× تواصل معنا عبر واتساب